Underbara sol

2 05 2010

Vad kan man säga? Solen skiner och världen är underbar igen.

Det är lätt att vakna när man sovit gott. Det är lätt att vakna när solen faller in genom takfönstret. Det är lätt att vakna när ångesten är långt, långt borta. När inga depressioner finns. När världen ler och skrattar.

Jag vet inte om det är grönsakssoppan jag gjorde igår, den med alla vitaminer, som gör morgonen i dag så lätt. Om så är fallet ska jag äta grönsakssoppa precis varje dag i livet. Eller så är det bara en väldigt bra dag jag har framför mig. Lite besök i hemmet av goda vänner, lite sol, lite av allt det som gör dagar bättre än andra.

Just nu kan jag inte begära mycket mer. Inget alls faktiskt.

Åtgärder

Information

Kommentera

