En dag att börja med

7 05 2010

Man kunde ju tro att jag skulle ha svårt att sova när jag lade mig igår kväll men det var inte svårt alls. Jag somnade lika fort som en sten sjunker i en damm och vaknade lika trött efter 12 timmars djup sömn. Det är väl bara en sådan dag kan jag tro. En när man får ligga lågt och bara göra det som absolut måste göras. Ut men hunden, handla något att äta, läsa och finnas till. Det räcker bra känns det som. Städa får blir en annan dag, ett annat liv, en annan tillvaro.

I aviserna kan man läsa om att valet i England blev sisådär, att AIK är sopor och att saker händer hela tiden. Även medan man sover. Det är ju så det är ordnat i världen. Saker händer precis hela tiden. Viktiga som viktiga. Små som stora. Så jag låter dem hända och ser till att det händer så lite det bara kan här i min lilla bubbla. För min egen skull. Att jaga ligger inte för mig.

Men saker är som saker är. Vissa saker måste man göra, vare sig man vill eller inte. Så jag ska sätta mig och göra min ”läxa” från terapin. Fundera ut viktiga saker på viktiga frågor. Det känns lite som att jag inte kommer att komma så långt just idag med det där, men att det är viktigt att sätta bollen i rullning. Annars blir det liksom inga mål.

Först en kopp kaffe. Till.

Åtgärder

Information

Kommentera

