We are the nobodies

7 05 2010

Det har varit en lång dag fast den började sent. En promenad med Kita, hunden, blev en busstur in till La stada, en promenad genom staden blev en promenad till Knalleland och handla lite mjölk blev att handla lite mer. Vi hann med att leka lite i skogen med. Allt var helt oplanerat och det känns skönt att låta livet vara sånt ibland. Helt utan att tänka en enda tanke innan man beger sig och bara se vart man hamnar. Men vi hamnade hemma till slut och det är så det måste få bli. Något annat vore en katastrof. Känns det som.

Nu när mitt hem verkligen är det. Ett hem. Men saker, dofter, gardiner, soffa, mikro, kaffebryggare, sängar och ljud. Med platser som mina djur har utsett till sina och med gitarrerna på platser som jag bestämt är deras. Med vetskapen om att solen går ner åt det hållet och upp åt det andra. Med vetskapen om vilket rum som är varmast och vilket som är kallast. Med plats för mina kläder och en plats för gårdagens tröja.

Det är väl så att jag inte är speciellt klok, inte så vacker, inte smal och lyckad. Inte rik eller framgångsrik, knappt lycklig vissa dagar. Men jag är som jag är. Vem skulle jag annars vara? Så många masker har passerat framför mitt ansikte, så många röster från min strupe. Nu är jag så naken jag kan vara. För dig. Tar jag av mig mer lager så återstår inget annat än det jag vill ha för mig själv. Det jag behöver hålla för mig själv, som håller min själ på plats och mitt blod rött. Något måste en man få ha för sig själv.

Today I’m dirty
I want to to be pretty
Tomorrow I know, I’m just dirt
Today I’m dirty
I want to to be pretty
Tomorrow I know, I’m just dirt

We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are
We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are

Yesterday I was dirty
Wanted to be pretty
I know now that I’m forever dirt
Yesterday I was dirty
Wanted to be pretty
I know now that I’m forever dirt

We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are
We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are

Some children died the other day
We feed machines and then we pray
Look up and down mortified
You should have seen the ratings that day
Some children died the other day
We feed machines and then we pray
Look up and down mortified
You should have seen the ratings that day

We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are
We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are
We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are
We are the nobodies
Wanna be somebodies
We’re dead, we know just who we are

Åtgärder

Information

6 responses

7 05 2010
Junie

Lustigt, jag lyssnade på just den där låten tidigare idag och tänkte på att jag gillade texten. Vilket sammanträffande 🙂

7 05 2010
WoB

Märkligt. Men det är väl en sådan där text som man kan känna igen sig bara om man har känt sig sådan. Snurrigt svar men sant likaså 🙂

7 05 2010
Cattis

Ja, vem skulle du annars vara?
…dessutom är du den enda som kan bli oslagbart bäst på att vara Jonas Carlzon, så något annat vore ju helt jävla idiotiskt!
😉

7 05 2010
Cattis

”Vill du tänka så är detta valet” …e jag så klurig? Känner mej som en öppen bok, ju! 😉

7 05 2010
WoB

Hahah, tja du vet, man jämför sig med resten av världen genom sig själv. Så jag misstänker att du är precis så öppen som du vill och inte ett dugg mer. Precis som jag 🙂

7 05 2010
Cattis

Spik!

Kommentera

