I tried to entertain you the best I can

8 05 2010

Ärligt talat. När ska det bli varmt? När ska det bli vår? När ska solen visa sig? Det känns, långt inne i bröstet och ända ut i armar och ben, som om natten redan kommit. Vintern vägrar ge sig, snö blev till regn som blir oändlig sorg över det som kunde vara. Kärleken lyser med sin oåtkomlighet och jag vet snart inte om jag ska skrika eller skratta åt eländet. Funderar på att gapa högt i min ensamhet men det räcker med att världen skriker sig hes i brist på pengar och makt. Jag borde väl bara njuta av att inte höra skiten.

Jag är inte det som man kan tro jag är. Om inte ens jag själv känner mig hur kan någon tro att de vet vem jag är. En roll har jag spelat i alla år. Ända sedan jag blev varse om att man måste hålla det mesta hemligt om man ska överleva. Genom alla år i skolan, i lumpen, i arbetslivet och i privatlivet. Till slut blev min önskan att underhålla så stor att jag glömde vem jag är. Så nu letar jag medan andra ständigt skriver mig på näsan vem de anser mig vara och säger det vara sanningen.

Sällan vänner. Sällan att jag blir vad ni vill jag ska vara, för att göra ert egna liv bättre och era egna misstag mindre. Sällan och aldrig.

Min tillvaro som WoB känns lite så här. Som en varelse jag inte kan frigöra mig från och som blivit mig.

I’m not the kind of person you think I am
I’m not the anti-christ or the iron man

I have a vision that I just can’t control
I feel I’ve lost my spirit and sold my soul

Got no control

I tried to entertain you the best I can
I wish I started walking before I ran
But I still I love the feeling I get from you
I hope you’ll never stop cause

It gets me through…yeah
It gets me through…yeah

The feelings that I hide behind
Sometimes reality’s unkind
The nightmare starts for me at night
I dread the long and lonely nights

I’m not the kind of person you think I am
I’m not the anti-christ or the iron man
But I still I love the feeling I get from you
I hope you’ll never stop cause
It gets me through…yeah
I’m just tryin’ to live…yeah (repeat)

Åtgärder

Information

Kommentera

