Till de hela

13 05 2010

Nu ska jag berätta en hemlighet. Livet som sjukskriven är underbart. Jo, jag vet, det är vad alla misstänkte. Men jag kan nu bekräfta det. Vi har ett helvete att bestämma vad vi ska göra med alla pengar. Blir det Thailand igen eller ska man sikta på USA den här månaden? All denna gourmetmat som man är tvungen att äta. Bara för att man är med i klubben. Allt annat vore att svika de andra. Det måste ni förstå.

Det är ett underbart liv. Fullt med spännande aktiviteter och liv. Man kan välja att sova hur länge man vill. eller så kan man välja att köpa ett nytt hus. Igen liksom. Puh. Ibland så väljer jag att lata över och får ÄNNU mer pengar. Inte undra på att man väljer att inte jobba när man kan vara sjukskriven. För det vet ju alla hur lätt det är att bli sjukskriven. Det är ju bara att gnälla lite så är det klart.

För att inte tala om alla intressanta människor man möter. Jösses. Ja där ligger ni stackare som inte fuskar under. Ni möter ju bara de på jobbet. Själv sitter jag ofta i möten med Obama och Carl Bildt. Bara för att de vill möta mig. Eller så ligger jag med villiga kvinnor hela veckan lång. För vem vill inte vara med en som är sjukskriven liksom?

Förra veckan blev jag helt tokig i min lycka och åkte in till staden med buss istället för den vanliga limousinen. Man vill ju känna på hur vanligt folk har det liksom. Men det var inget för mig. Usch så svenskt att sitta där och skutta. Nä tacka vet jag min porsche om jag vill köra själv liksom.

Dessutom har vi förtur till sjukvård. Istället för att behöva sitta och plågas så får vi komma rakt in till läkaren. Förresten samma läkare som presidenter och kungar använder. Där får vi gratis medicin mot våra stukade handleder och dessutom en klubba med valfri smak med.

Gratis bil. Gratis boende. Alla våra lån stryks automatiskt. Spotify premium gratis och dessutom ett besök hos valfri hollywoodprofil i månaden. Gratis kläder. Gratis mat.

För att inte tala om att vi mår bra precis hela tiden.

Livet som sjukskriven är underbart.

Men det visste du väl redan?

Åtgärder

Information

4 responses

17 05 2010
Junie

Hahahah!! Fan vad härligt, man kanske skulle ta och bli sjukskriven då 😉

17 05 2010
WoB

Jomen. Jag kan lägga ett gott ord på klubben. Men kom ihåg att det är ett lättjefullt liv du i så fall har framför dig så du får omedelbart börja öva genom att aldrig gå ur säng före 11, dricka valfri drink till frukost och dessutom sluta med det där tragglandet inför tentor. Sådant är för losers som bara vill ha jobb 🙂

17 05 2010
Junie

Jag kan stoltsera med att dagen började bra i så fall då, jag lyckades nämligen yrvaket intala mig själv att jag inte behövde skriva den där tentan just nu… Men ingen ångest här inte, nej nej. Jag har en chans att skriva den i augusti också, världen går inte under.

17 05 2010
WoB

Låter helt klart som att du är på väg mot något stort. Dessutom, resandet till London och fraterniserandet med kändisar, måhända än så länge bara i vax-form men ändå, gör att du kommer gå långt. Det enda som oroar är att du överhuvudtaget tänker göra tentan 🙂

Kommentera

