Bortom solskenet

14 05 2010

Rostfria tankar. Ute är det som om vintern aldrig fanns. Värme och knoppar som brister med nästan hörbara plopp. Vi gick där ute i allt det varma sköna, jag och hunden. Vi gick och gick och jag ville aldrig gå in, aldrig mer frysa, aldrig mer ta på mig en tjock jacka och handskar.

Men vi gick in ändå. För man gör ju så mest hela tiden. Saker man inte vill göra. Gång på gång lyder man andra gudar än sig själv. Jag måste städa och det kan jag inte göra utifrån. Varför jag måste städa vet jag inte riktigt. Men jag känner att det är, blivit, viktigt. Något man ska göra för att passa in bland alla andra. Ett skitigt hem är det samma som en smutsig själ. Det gäller att dölja den där själen för allt och alla.

Så jag sitter här och dricker kaffe och funderar på vart jag ska börja städa. Vänster eller höger? Uppe eller nere? I vilket rum, i vilken tid?

Nä, det får bli nu, precis i detta nu!

—————-
Now playing: Blur – Death Of A Party
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

Kommentera

