Mitt sovande jag

14 05 2010

Ok. Det där med att ha soffa har ställt mig inför ett nytt problem i livet. Jag somnar i den hela tiden. Det räcker att jag lägger mig ned för att kika på en film eller som igår på hockeyn så somnar jag. På stört. De där problemen hade jag aldrig förra gången jag var med soffa, för sisådär 3-4 år sedan. Kanske är det åldern?

Förut har jag aldrig förstått de som säger att de somnar framför tvn. Det har varit ett av de där mysterierna som finns lite här och var i världen. Nu fattar jag precis. Det är ju hur lätt som helst att slockna. Jättelätt, det går av sig självt.

För den som nu undrar vad jag pratar om när jag nämner att jag har soffa som om det vore något konstigt med det kan jag berätta att jag har levt utan denna förnämliga möbel i tre år, sedan en skilsmässa där soffan i det gemensamma hemmet blev kvar i sagda hem. Men nu fick jag en soffa av goda vänner och lever i lycklig harmoni med den. Allt för lycklig verkar det som. Den funkar bättre än vilken sömnmedicin som helst.

När jag väl vaknade var det bara att stappla in i sovrummet och fortsätta sova, som om jag aldrig sovit i hela mitt liv tidigare. Det kan ingen jäkel tro att jag har haft svårt att sova i alla år. Nu kan jag ju somna stående känns det som.

Men, pigg och glad sitter jag nu här och snokar på nätet efter det som hänt sedan jag somnade igår. Inget speciellt verkar det som. Det gamla vanliga, samma samma. Så kanske man skulle sova lite till?

Åtgärder

Information

Kommentera

