En jäkla bra helg

16 05 2010

Det har varit en jäkla bra helg. En förbaskat bra helg. Mycket promenader, Elfsborg vann sin första bortamatch för säsongen, Tre kronor spöade Kanada. Min son var här idag och vi bara var tillsammans. Gick i skogen och åt makaroner och tittade på film och pratade om just ingenting. Så, helgen har varit totalt bra. Även om jag var tvungen att låna 300 spänn av min äldsta son tills på onsdag när mina skärvor till slantar ramlar ner på mitt torra konto.

Igår var jag och Kita ute rätt mycket. Även om solen inte sken så väldans mycket så var det varmt och kvalmigt. Vi vandrade över Viskan till skogen och gick omkring lite planlöst. Bara för att vi kunde och ville det. Vi hittade ett märkligt ställe, det måste ha varit en gammal bro eller något, men nu är det bara ett lite magiskt ställe där inget vatten längre rinner. Skogen doftade mossa och sommar och mina kläder skavde och klibbade mot min varma hud. Kita rann som kvicksilver där i skogen. Skuttade över fallna träd och nedför backar och upp igen. Tungan hängde som en skurtrasa ur munnen på henne men ändå så var hon tvungen att springa lite till. Hon levde hundliv som det ska levas och jag själv var mer människa än man någonsin kan bli bland sten och asfalt och betong och anlagda rabatter och tuktade buskar. Fria att tänka och fria att springa och fria att vila när lusten inföll sig.

Idag så var som sagt min son här. Vi gick även vi upp till skogen och det där märkliga stället och vi kom rätt överens om att det var ett ställe som hämtat från spelet Tomb raider. Sen gick vi hem och åt de där makaronerna och den där ketchupen och tittade på tv, eller han tittade på film medan jag lyssnade till hur Elfsborg vann mot Gais på bortaplan. När det var dags för honom att åka hem åkte jag med in till staden. Det är inte helt lätt att veta hur man ska göra med dessa bussar och deras konstiga betalsystem. Jag tror jag gjorde lite nytta i alla fall.

Så nu sitter jag här. Lite utpumpad och finner att Ronnie James Dio dött av den där magcancern som han hade. Märkligt att de där gamla hjältarna dör en efter en. Det är sådana tider nu misstänker jag. Några står på tur. Keefan, Ozzy och alla de som levt hårt på riktigt. Sen faller de andra undan en efter en och man kommer ner till min samtids hjältar, de som är i min ålder kommer även de att dö och ärligt talat, det känns alltid märkligt när en sådan person dör. Man känner dem ju inte, kanske har man inte ens sett männskan. Ändå sörjer man på något märkligt sätt.

Men återigen. Helgen har varit bra och jag önskar mig sådan helger i tusen och tusen åter.

—————-
Now playing: Creedence Clearwater Revival – Suzie Q
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

Kommentera

