Tjosan hejsan!

17 05 2010

Jag har vaknat. För tusan jag vaknade redan halv 8 i morse. Men det var liksom bara kroppen som var uppe och rumpade. Resten av mig, det som bor inne i skallen, sov så gott, trots stora doser koffein och nikotin. På tv kunde jag se att vi män ska ha färgglada skärp och strumpor på oss och mörka plastbågar till solglasögonen. Bara en sådan sak som att jag faktiskt kommer ihåg det där från morgondimman tyder ju på att jag är oerhört fåfäng. Fast det är jag ju kom jag på. På ett bra sätt liksom.

Jag tror att jag kommer ligga rätt så lågt idag. Faktum är att jag nog ska formatera hårddisken och installera Win 7 64 eftersom min dator, min kära, kära dator, bråkar med mig. Fast orkar jag egentligen göra det? Att behöva peta in alla uppdateringar och småprogram igen? Tja, det märker jag väl kan jag tro.

Men först måste jag ut med en otålig hund och dessutom ta mig till en affär för att inhandla något att äta. Man blir så lätt hungrig annars har jag märkt. Det där är ytterligare en av alla saker som visar att alla kurvor pekar uppåt. Sömnen funkar. Aptiten funkar. Panikångesten lyser med sin frånvaro och även den vanliga generella ångesten håller sig rätt så låg. Visst så kan jag trigga igång ångesten genom att göra sådär livsfarliga saker som att till exempel åka hem till någon på besök men annars är det rätt ok även på den fronten. Livet är knepigt. Minst sagt.

Men nog känns det som att allt håller på att ordna upp sig. Att livet är gott. Jag hoppas på ett liv med vanliga dalar och bergstoppar. Ett liv där jag slipper tampas med skräck för något som aldrig kommer hända.

Så nog har man att göra.

Förövrigt kommer här lite bilder från helgens bravader.

Åtgärder

Information

Kommentera

