Ny dag, nya möjligheter

18 05 2010

Det är underbart att vakna vederkvickad och glad. Men si idag blev det icke något sådant uppvaknande. Jag kan snarare likna min morgon med kvicksand. Det gick trögt och svårt. Väntan innan kaffet runnit ner i kaffebryggaren kändes som en evighets evighet. Men allt går om man ger sig tusan på det och här sitter jag nu. Kanske inte direkt pigg men levande. Inte illa, inte illa alls.

Mina djur, den famösa katten Chips och den voluminösa hunden Kita studsar runt i lägenheten och ägnar sig åt den berömda leken ”jage”, även kallad ta-fatt. Själv så är jag väl mest lite tafatt och försöker finna kraft i kroppen till att åka in till la stada för att ägna kära mor en stund. Hon behöver lite hjälp med ärenden och sådant. Som enda son får man göra sin plikt. Jag är glad att jag själv har tre barn som kan alternera den dagen deras kära fader, eder undertecknad alltså, blir gammal och skröplig och behöver hjälp och sällskap.

Fasen, det behövs städas här hemma med. I all fall ett drag eller fyrahundra med dammsugaren. Men det får allt vänta känner jag. Lösningen ligger liksom i att aldrig låta blicken vandra nedanför midjehöjd så slipper man se eländet som täcker mina golv. Så jag gör och och stapplar väl in i duschen kan jag tro. Jag har saker att göra ju.

—————-
Now playing: UB40 – Red Red Wine (Edit)
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

2 responses

19 05 2010
Junie

Haha hur ofta städar du egentligen? 🙂

19 05 2010
WoB

Ofta blir det 🙂

Kommentera

