Som om allt hänt

19 05 2010

Jag är helt klart inne i någon sorts bra sväng. Har ett lugn som jag inte känner igen men som jag nog kan vänja mig vid. Har inte så förbannat bråttom bort. Är rätt så nöjd med sakers tillstånd och att vara inuti mig själv. Sommaren är här säger SMHI och jag kan bara gilla det. Öppen balkongdörr och öppet köksfönster och öppet hjärta. Dessutom fick jag min lilla skärv idag så jag kan köpa mat igen.

Igår var jag hos kära mor och stannade länge. Det var väldigt länge sedan jag stannade länge där. Jag brukar ha bråttom bort, ifrån, för att jag inte kan förhålla mig till hennes åldrande. Men igår så hjälpte jag till och med henne att färga håret. Vi pratade om ditten och datten medan Kita, hunden, mumsade kakor och blev allmänt bortskämd av mor. De kommer bra överens de där två.

I dag bär det ut till landet, till doftande gräs och öppna vidder. Vänskap och frihet och allmänt måbra-känslor. Men först så ska jag städa lite, bara lite lätt, ytterst lätt. Bara för att känna att jag gjort något vettigt.

—————-
Now playing: Kelis – 4th of July (Fireworks)
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

Kommentera

