Tacksam

19 05 2010

Jag har fastnad i den där oändliga känslan av att livet är underbart. Det känns som så länge sedan alla minuter var en plåga. Fast egentligen är det väl mest ett hjärtslag sedan. I det stora hela. Men det ger ett perspektiv åt livet som är gott att ha. Att veta att man kan falla precis när som helst. Att sinnet kan spela spratt mot en precis i varje ögonblick. De nätterna när jag vaknade av en panikattack är inte borta, men de gömmer sig, rädda för de nya tankar jag tänker.

Ofta tänker jag på hur livet hade sett ut om jag varit född för hundra år sedan. Eller tusen. Eller tiotusen. Varje gång kommer jag fram till att livet hade tagit död på mig. Men nu lever vi i en tid när man kan få hjälp av läkemedel och terapi. Att få hjälp av en medmänniska som ledsagar en genom tanke, känsla, handling. En människa som inte bara säger att man ska skärpa sig utan som tar en på allvar och hjälper en att reda ut vad som är vad i allt det där som händer inuti kroppen. Utan allt det där hade jag varit död, jag vet det och det gör mig ytterst tacksam.

—————-
Now playing: May Qwinten – Hate S3X – Radio Edit
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

2 responses

21 05 2010
Cattis

Ja, både du och jag hade förmodligen blivit både steriliserade och inlåsta, om vi inte hann dö av livet självt, innan dess…
Scary och Ja, då blir man tacksam!

23 05 2010
WoB

Jo sannerligen hade man väl fått framleva sitt liv bland långa korridorer och blanka rum 😦

Kommentera

