När dammet lägger sig

7 06 2010

Jag är nog lite knäpp tror jag. Men mitt i sorgen efter Kita så har jag redan börjat snoka runt på nätet efter nästa pälsiga medborgare i min WoBWorld. Men det får nog faen dröja lite eftersom jag märker att jag letar efter Kita och inte en självständig, egensinnig individ. Jag vill ha en stor, svart långpälsad hund som inte gillar att duscha,älskar ett blått platsben som piper, en hund som morrar lite tyst när någon går i trappan och som genast letar upp närmsta vattendrag när vi går ut.

Så jag får nog ägna mig åt att komma på vilken ras, vilket kön, vilken storlek på hund jag vill ha. Vill jag ha en valp eller en lite äldre hund? Renrasig eller blandras? Aktiv eller lite lugnare? Fasen, det är mycket man måste fundera på. Fodervärd? Alla dessa beslut snurrar omkring i min skalle och jag vet ju precis vad jag vill ha. Jag vill ha en stor, svart långpälsad hund som inte gillar att duscha,älskar ett blått platsben som piper, en hund som morrar lite tyst när någon går i trappan och som genast letar upp närmsta vattendrag när vi går ut.

Jag vill ha tillbaka Kita.

Men det gör sig inte. Som jag redan sagt så går livet vidare. Men något jag ska ta tag i är att försöka reda ut vad tusan som hände egentligen. Veterinären pratade om att det fanns något i buken på röntgenplåtarna men gjorde liksom inget åt det. Det finns en tanke om att Kita kanske skulle levt om veterinären bemödat sig lite mer. Eller så är det bara jag som vill finna en syndabock.

I vilket fulla fall så ska jag till affären nu för att köpa mer cigg. Något måste man ju ha att göra och jag får väl blunda och låtsas att jag har en hund med mig i kopplet.

Jag och en annan hund för många många år sedan.

—————-
Now playing: Keane – Everybody’s Changing
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

Kommentera

