Som regn faller mina tankar

8 06 2010

Nu ska vi se.

  • Huvudvärk, check.
  • Förvirrad, check.
  • Superstressad över ingenting, check.
  • Nedstämd, check.
  • Behöver tvätta, check.
  • Trött, check.

Jag är helt enkelt helt kass på sorg. Jag kommer inte överens med den. Receptet för mig i alla år har varit att förtränga den, låtsas att den inte finns, vilket har fått den paradoxala effekten att jag fastnat i den. Så nu försöker jag bekanta mig med den. Göra den tillfredsställd så att jag kan lämna den bakom mig. Det går sådär. Igår så städade jag undan Kita, hunden. Sen gick jag ut i världen och tog mig till affären alldeles allena för första gången på länge. Varje steg var en påminnelse om våra gemensamma promenader. När jag kom fram till torget så var det banne mig nära att jag börjat lipa när jag såg lyktstolpen vid vilken hon brukade vänta på mig.

När jag kom hem så blev det ännu mer påtagligt att det nu är hundfritt då jag öppnade dörren och ingen hund rusade ut, när hallmattan låg kvar på sin plats. För den brukade Kita skvätta iväg när hon var ensam med katten hemma.

Idag var det tänkt att jag skulle först in till kära mor och sedan åka med mina vänner till Ullared av alla jäkla ställen. Morbesöket har jag redan ställt in. Ullared får vi se hur det blir med. Det vore skönt och underbart att komma iväg lite istället för att sitta här och tänka tankar. Men jag blev helstressad av bara tanken nu på morgonen. Det finns som sagt en anledning till att jag går och skräpar om dagarna istället för att göra nytta för världen. Min stresströskel ligger strax över, kanske bara 5 cm över den smältande magman långt inunder oss i jordens centrum.

I morgon ska det i alla fall teraperas. Det är helt klart läge för det känner jag. Vända och vrida lite på tankarna i en trygg miljö. Men idag får jag som sagt fundera noga på vad jag tar mig till.

På tv talar de i all oändlighet om det stundande rojalistiska spektakel som snart skall gå av stapeln. Stackars dessa två människor som befinner sig mitt i smeten. Själv hade jag väl bara lagt mig ned och skrikit av all uppståndelse. Själv vill jag göra det samma när det gäller det där men nog inte av samma anledning. Jag är bara förbannat trött på allt tjat om det. Det måste väl finnas viktigare saker att skriva spaltmeter efter spaltmeter om? Men det klart, om det samlar nationen som de säger så är det väl bra. Så länge då hela nationen får vara med och samlas alltså. Själv ser jag betydligt mer fram mot den dagen som väl egentligen är det verkliga nationaldagen, midsommarafton. Den har allt 6/6 inte har. är man förbaskat glad över att leva i landet.

Hur fasen kom jag in på allt detta tro? Inte vet jag. Min hjärna funkar väldigt annorlunda kan jag tro. Associationerna går sina egna vägar mest hela tiden känns det som. Fast det är kanske bara bra att jag inte fastnar i tankar och mal dem om och om igen. Ibland i alla fall.

I vilket fall så är det dags att ramla in i duschen, nu när jag ändå har lite tid över.

Sommaren är här

—————-
Now playing: Secret Service – Oh Susie
via FoxyTunes

Åtgärder

Information

Kommentera

