Folie och fallna damer.

13 06 2010

Det är verkligen söndag i mitt hem. Jag har tagit steget till att bli än mer excentrisk genom att göra slag i saken och sätta upp metallfolie  på mina fönster i sovrummet. Kunde Elvis så kan väl jag liksom. Nu på sommaren vaknar jag varenda morgon vid 5 oavsett när jag somnat. Nu ska vi se om jag inte kan sova lite längre när sovrummet är näst intill svart som ett gruvschakt.

Nu står jag i begrepp att rätta till min fallna dam. Det är en gammal pinupp-plansch som jag har bakom ram och glas. Problemet är bara att damen har hamnat snett så jag får väl använda lite tejp kan jag tro. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske sova lite. För trött är jag så det skriker om det. Men ändå pigg. På en och samma gång. Under tiden, mellan allt annat, letar jag hund på nätet. Blocket, vovve.net och allt vad det heter.  Världen är full av hundar men jag har ännu inte hittat min. Så jag letar och låter tiden gå. Den dagen jag tar hem en hund ska det vara min hund och ingen annan.

Kanske borde man städa lite? I alla fall damma. Fast igen, nä. Tror inte det. Hade jag haft pengar skulle jag åkt och köpt färg till kökssoffan. Jag tänkte jag skulle måla den och mina köksstolar och klä om dynorna till dessa i farten. Men som sagt, det är 5 dagar tills pengarna kommer så jag får väl vänta tills dess. Det är ingen ko på isen liksom.

Förövrigt så snokar jag runt på nätet och funderar på hur det kommer sig att alla tar kort på annorlunda sätt än förut. Ni vet, den där armen som man kan skymta, den som håller kameran, som oftast är en mobil. Fotoarmen. Plus att ingen längre tilltar rakt in i kameran. Alla lägger huvudet på sned och ser ut som om de skulle tippa omkull alldeles strax. Märkligt. Fast jag har ju ett antal sådan kort själv så jag ska inte säga något. 🙂

Nä. Slutfunderat och dags att ta tag i den fallna damen.

Den fallna damen med de stora...

Mitt takfönster med Elvis-folie

Mitt lilla fönster i sängkammaren. Elvis-folie här med.

Jag själv med den obligatoriska snedvridningen på huvudet 🙂

Åtgärder

Information

Kommentera

