Uppe med tuppen

15 06 2010

Håhåjaja. Ingen rast ingen ro. Jag somnade som om någon hade slagit mig i bakhuvudet med en lada. Dipp, hunden knatade runt i sovrummet en bra stund men till slut så somnade även hon. Inatt hade jag henne i sovrummet med stängd dörr eftersom jag måste gå igenom lägenheten för att se till att det inte finns något hon kan bita i, riva ner, skrapa sönder eller allmänt göra saker som jag inte plägar finna behagliga.

Det betyder egentligen att jag nog får ställa alla möbler och saker i trappuppgången tror jag. Chips, katten, sitter i fönstret och blänger ilsket. Hon är nog lite putt på mig som släpper in ännu en hund i våra liv. Men jag tror det ger sig med tiden. Den uppmärksamma läsaren har nu funnit att jag har Chips och Dipp som livskamrater. Oerhört vitsigt tycker jag. Det vilar något Göteborgskt över det hela.

När jag gick upp fann jag förutom en ivrig hund och en tjurig katt att jag inte har några cigg hemma. Märkligt, inga cigg, upp mitt i natten och ändå finner jag livet underbart!

Vackra blommor jag fick av mina vänner

Åtgärder

Information

4 responses

15 06 2010
sara

Chips o dipp.. Klockrent! Nu behover du bara en liten hamster som heter graddfil.

16 06 2010
WoB

Oh nej. Hamstrar hade jag när jag var barn och ungdom. De dog hela tiden, titt som tätt. Det var knappt att man fått hem en innan den dog. Men hundar och katter och fåglar levde gott i vårt hem.

Men kanske en katt till? Hmmm, får lura på detta 🙂

16 06 2010
Junie

Hahaha underbart! Chips och Dipp alltså 😀 Tänkte du på det redan när du bestämde dig för henne? Annars kan jag tänka mig att det ledde till ett gott skratt när du först insåg det? 🙂

16 06 2010
WoB

Jo jag tänkte på det hela. Chips heter ju så för att jag först tänkte döpa henne till sipp men en mig nära person kunde inte säga det så det blev Chip som blev Chips. Så nästa djur var ju lätt att döpa. Förutom då att katten jag fick redan hette Sir Lancelot. Så där föll det. Sen blev det ju hunden Kita.

Men denna gången kunde jag bestämma så det blev Dipp hur lätt som helst. Lite Göteborskt sådär 🙂

Kommentera

