Tankar inför dagen

17 06 2010

Morgonen kom fortare än jag trott. Igår så satt jag i soffan och funderade över livets oändlighet för att sedan byta de tankarna mot sömn i samma soffa. Någon gång under natten stapplade jag in till sängen och somnade fortare än jag hann känna kuddens svalka mot kinden.

I morse så slog den mig rakt i veka livet, just morgonen. Trött så att jag hade svårt att se ordentligt och trött så att jag snubblade fram på vägen till kaffebryggaren. Men allt ordnar sig, allt blir bra. Nu sitter jag och väntar på att livet ska börja igen. Hunden Dipp ligger bredvid mig i soffan och katten Chips som tillbringat natten instängd i en garderob ligger på fönsterbrädan på balkongen och njuter av livet.

Idag ska jag nog introducera Dipp för Viskafors skogar. Knata över järnvägen och upp i skogen och ut i livet. För att vi kan och för att vi vill. Låta Chips äga lägenheten ett slag. Kanske ska jag åka in till la stada med. Åka buss är något som Dipp fixar alldeles utmärkt förutom att hon blir en smula åksjuk, men det vänjer hon sig nog av med snart. Det med.

Så även om livet erbjuder sin vackra hand och ofta har ett rakblad i handflatan så struntar jag i blodet som faller som röda droppar. En hand är skön att hålla i ibland.

En trött WoB

Åtgärder

Information

Kommentera

