Väntar

18 06 2010

Vi väntar. Väntar på yngsta sonen. Väntar på vännerna. Väntar på att åka till Ullared för att köpa hundsaker. Det är billigt där. Jättebilligt. Jag ska även köpa balkongmöbler. Livet är på topp. Jag är så långt ifrån de där dagarna när jag satt i en kal lägenhet och väntade på döden. Nu lever jag i ett hem med min katt och min hund och tänker på att smycka balkongen. Så märkligt allt är egentligen. Att ett slut kan betyda en början.

Jag borde nog städa lite men jag struntar i det. Det hinns med senare, någon annan gång. Istället tar jag en kopp kaffe till och njuter av livet och tillvaron. För att jag kan, för att jag vill. Röker för att jag än så länge måste. Men kanske kommer jag en dag sluta. Igen. Jag har ju gjort det en gång innan. I 10 år rökte jag inte mer än några ströcigg vid fester. Men så en dag köpte jag ett paket på en helgsemester och nu sitter jag här och ser mina ynka penningar gå upp i rök och försvinna. Så dumt. Så onödigt. Så farligt.

Det finns saker att ta tag i. Rökandet. Öldrickandet. Vikten. Den totala bristen på annan motion än att gå på promenader med hunden. Det känns som att allt det självdestruktiva jag ägnat mig åt i ett helt liv får ge sig nu. Vika undan. Jag söker inte längre döden. Trivs inte längre i dess närvaro. Jag vill leva och leva länge. Länge, väldigt länge. Bli en gammal gubbe som sitter vid sitt köksbord klockan 5 på morgonen och ser solen gå upp. Med en kopp varm kaffe på bordet och en snus under läppen. Stånka när jag byter sand i kattlådan och tjoffsa när jag böjer mig ned för att plocka upp en pinne åt hunden att jaga.

Det blir ju inte samma hund eller katt som jag har nu. Men andra, ännu ej födda. Jag vill uppleva det där. Så jag får väl börja ta tag i allt det där självdestruktiva och börja ägna mig åt självuppbyggande saker. Låta kroppen finna min ålder istället för att jaga slutet.

Så vi väntar.

Dipp får tuppjuck i skogen 🙂

Åtgärder

Information

8 responses

18 06 2010
Lisa

Vilken underbar lite krabat Dipp är 🙂 Tuppjuck är bara förnamnet, men söt som få! Jag förstår din kärlek till henne=)

18 06 2010
Lisa

har kollat på filmen flera gånger och kan inte sluta=) Hon är såå underbar!

19 06 2010
WoB

Jo hon är allt bra fantastisk den damen om än lite oslipad än. Men det ska nog bli ordning på henne med 🙂

18 06 2010
.:Sara:.

åååå de där tuppjucken som är så underbart mysiga att se på. Men nog kunde jag nog se ”men husse, jaga mig nu då!” när hon stannade till och kikade på dig. 😉 Jag är glad att du funnit henne.

19 06 2010
WoB

Ja jag lade märke till att hon stannade varje gång jag sade något. Jag ser verkligen fram mot livet med damerna Chips och Dipp 🙂

18 06 2010
anna

:)))

19 06 2010
Pia

Herreguuuud den som hade hälften av den där energin, skulle aldrig behöva fundera över att byxorna sitter åt ; ) Barn och djur…de vet verkligen hur man ska använda kröppastöllen!!! Fin hon är!

19 06 2010
WoB

Jovars. Det vore inte alls fel med en smula av den där energin även om det kanske skulle falla sig märkligt om man rusade runt runt på stora torget 🙂

Kommentera

