Den blomstertid nu kommit

4 07 2010

Det var varmt igår. Det var så varmt att min älskade dator gång på gång lade av eftersom den blev överhettad. Först efter att jag lagt den i frysen (sic!) en stund så funkade den som den skulle. Idag är det bara varmt och gott. Inte den där kvävande hettan utan en svepande, mjuk, värme som lindar in tillvaron i glömska av vinter och snö och kalla känslor.

Ändå så orkar jag inte så mycket som jag skulle vilja. Den vid det här laget berömda förkylningen ligger och stör i bakgrunden som vitt brus. Jag försöker att negligera den men den kräver uppmärksamhet och närvaro. Den kittlar min näsa och river min hals, den dunkar i pulsarna i huvudet och kväver varje ansats till att vara pigg. Så jag kapitulerar och gör mitt bästa för att låta den ta så lite plats som möjligt utan att den får vinna hela kriget.

Kanske skulle man ta en promenad med hunden? Det brukar lösa rätt många problem har jag märkt. Jo, en kaffe och sedan ut i världen igen. Så får det allt bli.

Åtgärder

Information

Kommentera

