När molnen blir en befrielse

4 07 2010

Jag vet att man enligt gällande doktrin inte får säga så här, men jag gör det ändå. Molnen har rullat in över himlen och jag drar en lättnadens suck. Äntligen lite svalare, äntligen luft som går att andas. Äntligen lite vila från solens obarmhärtigt skarpa strålar. Ljuset, det bedårande vackra ljuset, är kvar. Det mörka vilar fortfarande djupt instoppat inuti november. Men man kan återigen andas.

Jag har inget emot värme. Värme frälser en frusen själ och tinar isen i en ande som fastnat. Men måtta, måtta mina vänner. Måtta är aldrig fel. De två sista dagarna har det varit omåttligt varmt. För varmt. För mycket av det goda. Som att bli istoppad tårta även när man blivit mätt på allt det sockriga och smetiga.

Så nu när molnen tagit plats på himlavalvet så är jag mer än nöjd. Äntligen kan jag leva utan att vara rädd för att smälta bort. Gott så.

Nu väntar lite kaffe och sedan ska jag lägga mig på sängen och läsa dagens avis. Förkylningen bor kvar i min kropp men har gett upp den allra värsta kampen med mig. Den ligger bara och småputtrar, gör sig påmind genom en envis huvudvärk och lite lagom feber. Lagom för att jag med gott samvete kan göra precis ingenting hela dagen. Ingenting förutom att försöka aktivera min uttråkade hund. Hon far mellan rummen som en osalig ande, endast tröstad av att jag ger henne små uppgifter när jag orkar.

Livet som är är inte så illa.

Åtgärder

Information

4 responses

4 07 2010
Junie

Vad är egentligen WoB förkortning för? Om det är en förkortning? Jag gissar på ”World of….(nånting)”, inspirerat av WoW, World of Warcraft 🙂 Var det för långsökt?

4 07 2010
WoB

WoB har inget som helst med WoW att göra, inte heller WoBWorld. Det har hängt med sedan ca 1995-96 så jag var allt först med det där. Förkortningen står för Dr.Winston O´Boogie, något som John Lennon kallade sig i mitten på 70-talet när han var som mest galen och firade sin Lost weekend, som förövrigt varade i 18 månader. Så enkelt var det 🙂

4 07 2010
Junie

Åhå då vet jag, det hade jag aldrig kunnat klura ut! 🙂

5 07 2010
WoB

Faktiskt troligen inte alls nä 🙂

Kommentera

