Lata sommardagar

13 07 2010

Man pratar om vädret. I vintras pratade man om snön och kylan, nu diskuteras åska och värme och i aviserna kan man finna väderprognoser i rad efter rad. Här inne i min lilla minivärld, mitt hem, sköljer utevärlden in genom vidöppna fönster. Ljudet av framilande bilar och framrusande fåglar och vattnet i Viskan och vinden som inte hörs hörs.

Igår var jag i la stada och hälsade på kära mor, tog en sommarpromenad med äldsta sonen och bara fanns för några timmar. Det är lätt att leva ibland. Igår var det lika lätt som gasol. Vi satt på en bänk vid Viskan och bara lät. Två män med blodsband som delade ord en stund. Det måste vara helt omöjligt att lyssna på oss tänkte jag. Vi föll in i varandras ord, pladdrade på ett Carlzonsätt som bara vi kan.

Dessutom så fick min hund Dipp en klapp av min hundrädda dotter. Det går nog bra i sista änden det där kan jag tro. Kanske köper hon själv hund någon gång, vem vet? Själv vet jag inget längre. Men jag är nöjd med det. För idag ska jag inte göra något. Alls. Bara titta på film, vänta på åskan och gå och handla kattmat. Inget annat. Inget mer. Alls. Det ska göra mig lycklig att leva. För sådana tider lever jag i nu. I motsats när livet gjorde mig längtande efter döden. Något har hänt. Något som jag inte kan sätta fingret på, bara vara djupt tacksam över.

Nedstående bilder har inget som helst med ovanstående text utan är från en annan dag. Närmare bestämt härom-dagen.

Åtgärder

Information

Kommentera

