Kom och gör mig lycklig kom och gör mig hel

16 07 2010

”Här vill jag vila
varför vet jag ej
vill inte dö i en stad
Där ingen känner mig”

Jag föddes där. Eller kanske inte. Men mitt hjärta bor där. På Sjöbo, min stadsdel. Jag var där idag. Vaknade där i morse, fann mig själv strövande bland luft som jag älskar. Men jag är inte hemma där längre. Nu finns mitt hem här, där jag sitter just nu. Ingen känner mig längre där uppe. För det är uppe. Sjöbo är alltid uppe. Långt ovanför staden, min stad. Andra har flyttat, flytt världen för att de vill. Eller att de kunde. Men mitt hjärta bor i andra tider.

Så kanske kan jag finna mitt liv igen. Genom att söka en kvinna, med slanka ben och smakande läppar. Kanske kan vi söka oss bort tillsammans?

Kanske är jag en annan generation är den jag är född i?

Åtgärder

Information

Kommentera

