Du röstar på SD så då kan du dra åt helvete.

17 07 2010

Någonstans runt 4 procent av Svenska folket tänker rösta på KD. Lite som i Killingängets sketch om damen som ska rösta på nazisterna. För är de annat? Ärligt talat, de är ju inte det. De hatar Zlatan och allt han står för. En blatting som lyckats. Fy ta honom. Så de går till pizzabararen och köper sin jävla kebabpizza och hatar honom som säljer den. För att han jobbar 19 timmar om dygnet för att hålla sin satans butik öppen. För de som röstar på SD kan inte tänka sig att jobba så mycket. De litar på att kommunen anilitar dem. Som vårdbiträden utan utbildning, bara en satans massa inbilllning.

Så jag ber vördsamt 4 procent av folket att dra åt helvete.

Men det får man väl inte göra, nu för tiden. Det fick man inte 1928 i Tyskland heller.

Åtgärder

Information

13 responses

17 07 2010
forzaroma

– haha jag hatar zlatan men jag håller med att de som röstar på SD kan dra åt helvete 😀 haha!

17 07 2010
WoB

Nu blev jag förvirrad 🙂 Men någon som avskyr SD folket står bättre i kurs än någon son hatar Zlatan. Även om det är kort om kursen 🙂 Zlatan är underbar 🙂

17 07 2010
mopsen

Jag inte bara röstar på SD utan jag arbetar aktivt för det partiet. Jag gillar Zlatan. Jag äter kebab och pizza, helst Calsone. Jag hatar ingen. Jag är bara hatad av en del som inte kan acceptera att människor kan ha olika uppfattningar och tillskriver mig tankar som jag aldrig haft, inte har och ej heller tänker uttrycka.

Jag vet inte hur det känns att leva på hat, men jag skulle nog inte försöka mig på det.

Stellan Bojerud
Ordf SD Solna-Sundbyberg

18 07 2010
WoB

Fast du. Om du är allt det där, aktiv för SD och gillar Zlatan och pizza är du ingen annat än en hycklare. Det är lätt att bli det när tanken inte räcker till. Bestäm dig för vad du vill och arbeta för det. Men du kan inte arbeta för att ett samhällen ska vara annat än det du vill och samtidigt stå för det.

Det är väl lätt enkelt, om du tänker lite? Men SD folk är knappast kända för sina djupa och klara tankar. Bara för… hat.

18 07 2010
mopsen

1928 kunde man i Tyskland säga vad som helst. Men inte efter 1933 då nazisterna tagit makten.

Så att gilla Zlatan och pizza gör mig till hycklare? Förutsättningarna för ett sådant resonemang är att en SD-sympatisör är stöpt i en form likt en tennsoldat och har de åsikter du bestämt att en sådan skall ha.

Dina välmenta råd kommer lite väl sent i livet för mig och tankeförmågan kan jag nog inte förbättra så mycket mer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stellan_Bojerud

Av våra 10 främsta kommunfullmäktigekandidater är fyra invandrare (Laos, Rumänien, Serbien, Tyskland). 5 har högskoleutbildning, 2 gymnasiekompetens och 3 kvalificerad yrkesutbildning. 3 är kvinnor och 7 är män.

Det enda hat jag upplevt inom SD är det som riktas mot oss från vänsterextremister.

Jag går inte på pizzeria så ofta, men däremot regelbundet på vår kvarterskrog, som drivs av en hårt arbetande familj från Libanon. De är mina nära vänner och jag har tillsammans med några av dem besökt Beirut och träffat deras släktingar där.

Det finns inga invandrare utan bara individer med olika drömmar, förhoppningar, förutsättningar och behov. På samma sätt finns det inga typiska sverigedemokrater.

Av SD:s 50 främsta riksdagskandidater är det bara en som inte tidigare har tillhört något annat parti. 52% är fd moderater och 33% fd socialdemokrater. SD är svårplacerade på en politisk höger-vänsterskala eftersom partiets ideologi grundas på Rudolf Kjelléns folkhemstanke, som utvecklades av Per Albin Hansson, men även har inslag av liberalism och konservatism. SD kan betecknas som ett socialkonservativt parti. SD har även tagit intryck från Benjamin Disraeli.

Hälsar

Stellan

18 07 2010
WoB

Fast du fortsätter ju hyckla. Säger en sak och arbetar för en annan. SD må ha tagit av sig uniformerna men en kostym gör ingen människa. Du kan fortsätta tala med kluven tunga men det övertygar nog ingen annan än dig själv och ja, vissa är stöpta i samma form.

18 07 2010
mopsen

Jag har redovisat en del fakta. Du svarar med att påstå att det är hyckleri och tal med kluven tunga. Jag tror inte att människor är stöpta i samma form. Alla är individer med fördelar och nackdelar.

Jag har inget behov av att övertyga någon. I mitt Sverige har alla rätt till att hysa en åsikt, även sådana som känns obekväma för mig.

Du får tycka vad du vill, men jag har en storhet. Jag har aldrig bett folk som jag inte känner att kollektivt dra åt helvete.

Med de bästa hälsningar,

Stellan

18 07 2010
WoB

Men du redovisar inga fakta som betyder något vettigt. För hur du än vänder och vrider på argumenten så är SD ett parti som vill stoppa invandringen, vill skära ner, väldigt drastiskt på den budget som betyder livet för en del i andra länder. Du kan slå dig själv för bröstet om att du minsan känner invandrare men kan du verkligen se dem i ögonen och samtidigt berätta att du stödjer ett parti som inte vill ha oss här? Hur fasen tänker du? Hur går din värld ihop? Alla, alla känner en invandrare för vi finns runt i hela landet. En del kom nyss, en del för tusen år sedan. Men du vill inte ha oss här, ville du det skulle du inte arbeta för ett parti med målsättningen att inte släppa in nya människor i landet. Ett parti som målar upp musliner som ett hot. Säg det samma om judar och då känns det kanske annorlunda.

Din storhet är ytterligt liten eftersom du säger åt människor att de inte är önskvärda. En hycklare är du vad du än säger. Stå för vad du tycker, stå upp som en man och sluta huka dig bakom att du minsan köper pizza när du tycker så annorlunda än de flesta faktiskt gör. För hur du än ser på det så är 4 procent av ett folk väldigt lite. Så sluta berätta det du tror andra vill höra och säg som det är. Du vill inte ha invandrare här, du ser dem som ett hot och utmålar en religon som det största hotet mot landet. Sluta hyckla och var en man.

18 07 2010
mopsen

Återigen talar du om vad tycker vad jag tänker. Jag gifte mig 1976 med T. Hon föddes 1940 i dåvarande Nederländska Ostindien (nu Indonesien). Vi har en dotter som är född i Indien. Gift med en man från Gambia. De har tre barn. Mina barnbarn, som jag älskar och omhuldar.

När har jag påstått att människor inte är önskvärda? Jag upplever det som det är Du som inte anser mig önskvärd, utan ber mig dra åt helvete.

Då anbefaller du även min nuvarande sambo M att dra åt helvete. Hon föddes 1963 i Thailand. Hon kom till Sverige för 25 år sedan via Schweiz. Hon har två barn. En dotter som är gift med en man från Finland. De har ett barn. Vidare en 18-årig son som går sista året i skola, Manila, Fillipinerna.

Varför får inte vi finnas kvar på jorden utan måste dra åt helvete?

Undrar

Stellan

19 07 2010
mopsen

”Sluta att hyckla och var en man”. Lägg upp ditt eget visitkort när du gör sådana påståenden. Är Du man själv? Har du gjort värnplikt? Har Du tjänstgjort i USA:s artilleri, franska marininfanteriet och Främlingslegionen?

Jag misstänker att Du är en ganska ung och ännu färgblind person som inte anammat ”it takes all kinds to make a world”.

19 07 2010
WoB

Men återigen. Du representerar ett parti med en oerhört unken människosyn. Du kan svänga dig med alla dina tankar fram och tillbaka men ditt arbete för SD tar bort alla de andra tankarna. Du kan inte få kakan och behålla den. Du har valt sida och får nog leva med det.

Färgblind är jag sannerligen och en man är jag. Trots allt är det inte tjänstgöring i krigsmakten som gör en man utan hans tankar och om han står för det. Att säga sig vara för allas rätt i världen och sedan arbeta aktivt just för att hålla världen utanför landet tyder ju på en viss kluvenhet kring den egna personen.

Jag kommer aldrig, någonsin välja den sidan som vill att världen ska bli som den var 1953, som går i världen och anser att de som kommer inte ska ha kommit. Det är som sagt en oerhört unken människosyn och en sådan kan man ha även om man gjort värnplikten, vilket jag förövrigt gjorde för 20 år sedan.

Som sagt, en man är en man som står för det man tycker. En som inte blandar bort korten och sedan knappt själv vet hur de ligger.

Det är trots allt människor som bygger landet, inte män i uniform.

Nu lägger jag ner den här diskussionen för den leder ingenstans.

19 07 2010
mopsen

Klart -slut! Trevlig sommar!

19 07 2010
WoB

Tro det eller ej men det önskar jag dig med.

Kommentera

