Smärtan är skön när man eftersträvar den

17 07 2010

Jag har alltid älskat kärleken. Uppväxt i ett kärleksfullt men våldsamt hem som jag är. Sökt kvinnor, funnit dem, gjort mig omöjlig och hatat dem efteråt. En del är mina vänner, en del vill inte veta av mig. Själv så vill jag plocka en del från var kvinna och finna den perfekta. Långa, ni vet. Stora ni vet. Ung men erfaren, men inte slampig. Inte som mig. Finner du henne slå en signal. Jag är gammal signalist. Så tillbringade jag mina 11 månader i kronans tjänst. Satt och kallade bokstaven A för Adam och siffran 3 för trea. Blev vän med många, slogs med nån.

För många kan jag tycka. Damer. Men några har välsignat mig med livets gåva. Fast de vill nog ha gener från någon annan. Kan jag tro. Men mina gener är så goda, de jag efterlämnat. Mina egna är kass. Går fan inte att ha till bokstöd ens. SÅ jag bär dem från dag till natt och de bestämmer mina steg. Generna. DNA. Nukleärt stoff i tidens varv.

N’ä, inte falla igen. Inte slå mig. Inte dras in i det mörka. Inte finna hallen fylld av en svart hund.

Sova.

Your words, they go right through me
They circle round my head, yeah
I can’t believe I’m still here
I know I should be dead, yeah
This desperation makes me feel so filthy
But I know if I don’t stop I won’t feel guilty

Take me higher
Crank me faster
Help me get the thrill I’m after

One time to take away all pain
One more to turn myself insane
One shot to keep me high all day
Makes my reality fade away

There is no future waiting
There is no morning after
Can’t stop obsessive craving
An itch I just can’t scratch, yeah
This paranoia stops my mind from sleeping
I don’t know if I’m awake or if I’m dreaming

Take me in
You won’t deny me
Spit me out, all bright and shiny

One time to take away all pain
One more to turn myself insane
One shot to keep me high all day
Makes my reality fade away



One time to take away all pain
One more to turn myself insane
One shot to keep me high all day
Makes my reality fade away

Åtgärder

Information

2 responses

17 07 2010
Pia

Ja, du – om man kunde plocka ihop den där perfekta mannen också kanske, ta en del här och en del där, det hade verkligen varit nice. Men, nu är livet sådant att vi får ta det onda med det goda – oavsett om det gäller i människor eller i vår omvärld. Förhoppningsvis finner man någon som har mer positiva än negativa sidor, sidor man ”står ut” med så att säga ; ) Lycka till…

17 07 2010
WoB

Nå man kan visst plocka ihop den perfekta partnern. Men det tar sin lilla tid och man går på vissa gryttor då och då. Men nog ska det gå hade jag tänkt. Vet redan vilka delar som ska sitta var och bara det är en bra början. Perfekt kropp och vilja att älska natten och dagen lång, prata litteratur och musik och kanske dela en kopp kaffe på eftermiddagen. Vara trogen och viljelös men med egen vilja. Jodå, det går ihop. Tror jag. Sen får det vara nog. Bara hon är brunett 🙂 *asg*

Kommentera

