En fluga på väggen

18 07 2010

Jag har äntligen, efter att inte ha gjort det i 4 dagar, ätit. Man blir mätt då. Kom jag på. Kanske skulle man avrunda det med lite sömn? Söndagsväder i världen och söndag i min. Fast jag ska nog till affären tror jag. För att ta en promenad och motionera mig själv och hunden. Sen ska jag nog städa lite. Av någon för mig oförklarig anledning ligger det en massa döda bananflugor på min spis. Helt jättemärkligt är det. De bara låg där en morgon. Så jag får väl ta bort dem då.

Men först ska jag nog dricka lite kaffe. För att kaffe är så förbannat gott. Jag lurar på att ta fram min espressomaskin igen. För att mina goda vänner gör så god espresso och för att det liksom rusar till i gommen när man dricker den ljuva drycken. Men jag har ingen plats, tänker jag sedan. Jag tänker rätt mycket. Det mesta är bara skräp och lite onödigt. Men det motionerar själen.

Så jag dricker väl en kopp vanligt kaffe då. Sätter mig och bara njuter av den och en cigarett. Jag veeet, man får inte röka nu för tiden. Men jag finner det trivsamt. Som att meditera lite. Tankar som flyter fram mellan blossen. Även fast jag får inhalera mediciner för att det piper alldeles förfärligt i bröstet på mig nu för tiden.

Men det där torpet i skogen börjar jag allt mer fundera på. Hur nu det ska gå till? Tips någon?

Åtgärder

Information

Kommentera

