Tanka om drömmar. Kanske.

18 07 2010

Hon frågar om jag druckit mycket alkohol igen och jag svarar jakande. För jag vill inte ljuga. Inte för henne, inte för mig själv. Men det är det enda som tystar mina tankar. Får mig att sova, även om sömnen är tyst och ensam. Annars så färgas mina drömmar av mardrömmar. Alltid samma drömmar. Som att vara fångad i en mardröm på allvar. Jag har inte ätit mina sömntabletter på ett halvår och ärligt talat, det tar död på mig. Att inte få sova, att vara rädd för att somna. Att vara vaken dygn efter dygn för att sömnen tröttar ut mig mer än livet. Det är som att allt bubblar ut och upp då. När jag är försvarslös i min trötthet. Somnar och genast börjar eländet. Viftar och sparkar och slåss för mitt liv när jag sover. Vaknar tröttare än jag somnade och vill aldrig mer sova. Om man kunde välja att inte somna skulle jag välja det med en gång.

Frustration, letar, letar efter något som kan betyda något viktigt. Men finner det aldrig. Sova som sömnmedel funkar inte.

Så jag dricker. För att få däcka och vara borta, om det så är på golvet. Sköter mig själv, sköter mina djur. Det är det enda som kan få fason på min tillvaro. De där två rackarna. Som kräver mat och utgång och vatten och kärlek och som ger mig stabilitet. Utan dem vore jag intet. Alls.

Ingen vill ha min kärlek tror jag. Fast jag har så mycket att skänka. Elak och ful och dum och sjuk och fel.

Åtgärder

Information

Kommentera

