Åldrandets terapi

19 07 2010

Det var då väldans vad allt ska vara krångligt vissa dagar. Kanske inte just idag även om saker och ting inte flyter som jag vill de ska göra. Men ändå. Man knatar till affären och blir dyngsur av svett och sedan sitter man i hemmet och fryser. Fast det är varmt. Ingen ordning alls. Men jag fick mina cigg i alla fall. Även fast jag nu ska sluta. Hade jag tänkt. Igen. Fasen ta det där paketet jag köpte i Göteborg 2006. Efter att ha varit rökfri i 10 år går jag på en sådan lätt grej. Så fånigt.

Men nu är det som det är, det piper och rosslar i bröstet så jag har liksom kommit till vägs ände med det där känner jag. Det är inte trevligt att behöva inhalera en massa dyra mediciner egentligen helt i onödan. Det kostar mig pengar, det kostar samhället pengar och ingen får tillbaka en spänn av de där stålarna. Det är bara att inse att man är 40 och inte klarar samma saker som man gjorde när man var 20. En bakfylla tar fan 5 dagar att återhämta sig ifrån, något som tog 3 minuter när man var 18.

Fasen, kroppen förfaller och jag låter den falla. Så dumt. Inte för att jag någonsin kommer bli någon motionsfanatiker, det vet jag, jag har faktiskt motionerat i mina yngre dagar men jag fattade aldrig vad folk pratade om som mådde sååååååå bra av det där. Alla är vi olika kan jag tänka. Låt oss vara det tänker jag sedan. Men som sagt, man behöver ju inte bränna sitt egna ljus i micron liksom.

Tur jag har jycken. Då måste jag ut i skog och mark och på promenader och då känns det inte alls som motion, bara en väldigt trevlig stund.

Men innan jag gör något drastiskt ska jag ta en cigg och njuta av livet lite. Medan jag fortfarande har kvar det.

Även hundar gillar soffan 🙂

Åtgärder

Information

Kommentera

