Uppe från hålet, uppe i världen

19 07 2010

Katten också. Min katt är försvunnen, har gått upp i rök. Troligen har hon hoppat eller ramlat ner från köksfönstret när hunden Dipp jagat henne. Så jag har gått igenom hela lägenheten, öppnat vartenda litet skåp och varje liten låda för att finna katten. Jag har gått igenom hela gården, stoppat skallen i varje buske och ropat på Chips, som hon heter. Förövrigt har redan några fejanvänner sagt sig tycka synen borde utgöra ett vitt mått av humor, en karl som står med skallen i buskarna och ropar på Chips. Men sånt är mitt liv.

Idag är det stora dagen på månaden. Mina pengar ramlar ner över mig i rika mått. Så idag ska några av mina vänner hjälpa mig att storhandla. Det är nog första gången sedan 2006 jag gjort något sådant. Det har blivit dagliga inköp av precis det som behövs för stunden. I det läget, när man dessutom handlar i den rövarprissatta affären i Viskafors så ramlar pengarna lätt iväg. Men nu jäklar ska jag fylla förråden. I en billig affär. Hela 3200 kronor har jag att handla för. Eller det är ju inte riktig sant, då är visserligen hyran betald men inga andra räkningar. Men nog borde jag kunna handla för 1500 i alla fall och det är inte så illa det heller.

Nog om detta kverulantiska. Livet leker återigen, eller är åtminstone stabilt och gott.

Chips igår någon timma innan hon försvann

Åtgärder

Information

Kommentera

