På väg

25 07 2010

Är jag kär? Jag vet inte, det är allt för tidigt att svara sig själv och andra på den frågan. Är jag förälskad? Samma svar. Är jag förtrollad? Helt klart. Oerhört och oreserverat. Den där känslan av att ångesten aldrig mer kan komma ikapp. Blyga tankar och fräcka tankar. Funderingar på hur man ska behaga. Tillfredställa. Vara till lags. Göra sig själv förtrollande och fängslande. Hon vilar i min bädd igen. I det mörka rum jag skapat för mig själv och djuren. Dörren är stängd och jag drar mig för att låta mig själv tala. Men jag måste. Tänker på dig och känner saker som jag trodde var bortglömda, bortgömda och förglömda. Tänker på att tänka kloka tankar att berätta om men finner mest bara ett hjärta som slår alldeles jämt och hårt.

In till la stada ska jag. För att förtrolla och göra mig påmind. Väcka henne med häpnad. Slå henne med min värme, få henne att vilja.

Med hunden vid min sida kommer jag ta bussen och gå på stadens regnvåta gator, för den kära lekens skull. För min skull och andras skuld. En resa in till det som skrämt mig men som lockar med röster jag kan höra om jag bara lyssnar. In dit för att kunna återkomma med gåvor av myrra och gyldene blod. In för att återkomma.

Med tankarna på drömmar höga som hus

Åtgärder

Information

Kommentera

