Inget händer

29 08 2010

Jag väntar på att potatisen ska koka färdigt. Under tiden låter jag världen stanna upp lite. Utan att det svindlar det allra minsta grand. Där jag sitter har jag det rätt så bra. Förträffligt faktiskt. Sinatra på spottan, katten på fönsterbrädet och hunden som ligger på golvet och tuggar på ett ben. I köket kvider potatisen för att jag valt att göra slut på dess lidande. Jag är hungrig. Jättehungrig.

Efter maten är det duschen och sedan bussen till Kvinnan. Titta på film står visst på schemat om jag tolkat hennes signaler rätt. Låter helt ok. Låta det vara söndag, trots att jag egentligen inte märker någon större skillnad på alla dessa dagar som svindlar förbi. Ibland känns det som att sitta på ett tåg och titta på ett tåg som går i motsatt riktning. Är det jag eller tiden som rör sig?

Mitt hem är rent. Så rent det nu kan bli. Dammsugaren behöver en ny påse, men man kan inte få allt man behöver här i livet. Ibland får man nöja sig med det man vill ha.

Så innan jag gör något alls ska jag sitta här och bara vara. Något som tagit mig en farlig massa år att lära mig, men jag börjar bemästra konsten till fullo. Var och en är bra på något och min gåva är att vara i mig själv.

Ibland.

Åtgärder

Information

Kommentera

