Vid kärlekens ände

1 09 2010

Ännu en av livets alla vändningar har skett. Från att vara en av två är jag nu bara en av en. Unik i världen. Kärleken verkar inte vara min grej. Gör mig bäst som ensam och allena. I min lilla värld där saker ligger där jag lagt dem och ligger kvar tills jag tar bort dem igen. Men den här gången känns det helt ok att det är som det är. Jag har inte förlorat en kärlek, jag har fått en vän. Som hon sade så vist i morse, det räcker inte att man vill älska, man måste känna det med.

Så allt rullar på, lite som det gjorde innan. Samma tak, samma väggar. Samma djur och samma tankar. Utan att gråta en enda droppe går jag vidare. Bara det säger väl att det kanske inte var vad det verkade vara. Så nu ska jag dricka lite kaffe, klappa katten, köpa kattsand och hundmat och sedan ska jag lägga mig tillrätta i min soffa och titta på något bra.

Det känns helt ok.

Åtgärder

Information

Kommentera

