Så märkligt trött

7 09 2010

Jag är så trött att jag skulle vilja gråta. Men jag orkar inte. En lampa lyser i mitt vardagsrum, även fast solen faller in genom fönstren och det redan är alldeles ljust. Lampan lyser fast den inte behövs, för jag orkar banne mig inte släcka den. Tankar på energikriser, global uppvärmning och dåligt samvete fyller mig. Men släcka orkar jag icke. Det verkar enklare att skriva om det hela än att de facto göra något som liknar en vettig åtgärd.

När jag skriver att jag skulle vilja gråta överdriver jag så klart. Humöret är det inget fel på. Inte i dag. Men det känns en smula sorgesamt att tiden bara går och jag själv har fastnat i någon sorts kroppens tröttfälla. Det verkar underbart märkligt att fundera på att tiden kommer stanna någon gång medan jag själv sitter i vagnen bakom och liksom inte kom i mål. Energikrig i själen. Ett krig jag misstänker jag kommer förlora.

Så jag dricker kaffe, ligger på sängen och läser. Tänker duscha. Men inte riktig än. Bara blunda lite. En liten, liten stund. Även om jag vet av erfarenhet att den där lilla stunden så ofta blir en lång sträcka av små stunder. Mikro blir makro.

Jag förstår inte alla dessa människor som är fyllda av energi titt som tätt. Som vaknar på morgonen och faktiskt tycker det är lockade att ramla ur sängen och ta tag i saker. Själv så vaknar jag alltid, ofelbart, för tidigt. Oavsett när jag vaknar så känns det alltid som att det krävs en smula mer sömn innan jag ens orkar ta mig upp ur drömmarnas land. Det är inte det att jag vaknar deprimerad eller ledsen eller less. Bara så trött.

Fast nu ska jag nog göra något. Jag ska ta tag i saker och ting. I sömnen ska jag ta tag i.

Åtgärder

Information

3 responses

7 09 2010
pellesprätt

så du menar alltså att vi skall ta åt oss alltså.För att vi har energi fortfarande att försörja svenska wt som du plus alla lyckoinvandrare.Du skall bara veta att när vi lägger av så är det adjöss. Räkan som fortfarande sliter.

7 09 2010
WoB

Nu ska vi se. När ni lägger av är det adjöss? Med vad? Med er eller? Vad nu ni är? Tillhör du en klan? Sliter? På vilket sätt sliter du? Jobbar du i gruva gratis? Vilka är lyckoinvandrarna? De som kommer hit för att ständigt och jämt höra att de inte är värda att vara här? Låter det så lyckligt. Och sedan när fanns det svenska white trash? Känns det inte väldigt mycket som att någon outbildad trälättling skulle använda det uttrycket?

Fast det är nog faktiskt mer synd om mig än om dig. Jag vet mina egna begränsningar, du har nog svårt att förstå att även du kan gå sönder. Gör du inte det så är du att gratulera, gör du det så lovar jag att fortsätta betala mina egna studieskulder och min skatt. Bara för dig. Bara för dig kära du.

Förresten, är inte anonymiseringstjänster rätt så överskattade?

7 09 2010
WoB

Förresten, det heter ”som dig”. Inte ”som du”. Bara ett litet tips om du vill låta som någon som faktiskt vet någon om något förutom att slösa bort din tid med att reta dig på folk du inte känner, folk du inte kan göra något åt eller folk som inte är så underbara som… du! 😉

Kommentera

