Mellan hostattackerna

9 09 2010

Windows kan inte hitta

Image via Wikipedia

Nu kan då rakt ingen skälla på mig och säga att jag är ett enda lat elände. För nu är jag sjuk minsann. På det där hederliga gamla sättet när halsen är som sandpapper, näsan rinner som ett vattenfall, huvudet dunkar i någon sorts sambatakt och kroppen skriker åt mig att jag ska gå och lägga mig. Hade jag arbetat hade jag varit hemma idag likt förbannat.

Mitt immunförsvar har flytt skeppet för länge länge sedan. Är jag inte förkyld så är jag efterkyld. Det är sällan jag är sådär riktigt frisk och kry. Nä, nu överdriver jag igen. Som vanligt. Men jag är förkyld väldigt ofta. Vad det beror på vet jag inte. Men likt förbannat känns det faktiskt rätt gott att kunna bädda ner sig med gott samvete. Alvedon tar ner febern och gör huvudvärken uthärdlig så det funkar rätt så bra faktiskt. Det enda jag ska göra är att ta upp lite tvätt från tvättstugan, gå en minipromenad med jycken och sedan är det ligga, ligga, ligga som gäller.

Märkligt nog mår jag alltid psykiskt bättre när jag är somatiskt sjuk. Det är som att den organism som är jag liksom bara klarar att koncentrera sig på en sorts illa-befinnande åt taget. Får jag dessutom lunginflammation, som jag får lite titt som tätt, så mår jag banne mig riktigt bra i själen. Inte för att jag hoppas på att få lungpaj, inte så, men ändå.

Så det blir en kopp kaffe, en cigg och sedan allt det där som jag bara måste göra. Sen är det som sagt bädden som gäller.

Jag undrar vad det är som Chips och Dipp tittar på egentligen?

Åtgärder

Information

2 responses

9 09 2010
puffan78

Jag mår alltid ännu sämre psykiskt när jag är somatiskt sjuk. Tror det beror på min enorma rastlöshet. Att ligga, att vara TVUNGEN att ligga, är en plåga liksom. Blir heldeppad, irriterad och agiterad. Usch och fy!

Hoppas du kryar på dig snart!

9 09 2010
WoB

Sådan var jag med tidigare. Nu är det allt för lätt att lägga sig tillrätta och sova bort livet. Men just idag så har jag vansinnigt svårt att koppla av fast jag egentlinge är snortrött. Skruvade isär dammsugarmunstycket för att däri finna en massa hund och katthår. DÅ har man nog lite för mycket enerigi 🙂

Jag tackar ytterst ödmjukt 🙂

Kommentera

