Folket sover ännu

10 09 2010

De rödgröna upprepar med en dåres envishet ”folk blir inte friskare för att de blir fattiga”. Nä, det är ju sant. Men ärligt talat vänner. Det är ju inte därför man har ”reformerat” sjukförsäkringssystemet. Det hela går ju ut på två saker.

  • Man anser att de som är sjuka bara låtsas och att de minsann kommer sluta simulera om de får det en smula fattigare.
  • Man anser att man inte ska behöva betala för andras välfärd.

Man är Svenska folket. De som röstat fram Alliansen och som kanske kommer göra det en gång till.

Så enkelt är det ju. Folk i gemen tror ju inte att någon blir frisk för att den utförsäkras. De skiter ärligt talat i dem som blir det. Ett problem mindre i världen och lite extra till julklappar.

Det här är nog bara början. För folket kommer säkerligen fråga sig, varför ska jag betala för andras ungars skolgång? Varför sa de med barn ha barnbidrag? Ska verkligen jag och min familj behöva betala skatt till andras läkemedel när vi själva aldrig är sjuka? Bostadsbidrag, vad är det för jävla nys, har man inte råd med sin bostad så får man väl flytta.

Och så vidare…

Det kan måhända låta som något sorts undergångstjat från min sida. Men är det inte så tongångarna går?

Ärligt talat?

Det var Reinfeldt som skrev boken ”Det sovande folket”. Som jag ser det sover folket hårdare än någonsin.

Vi lever i en kall värld.

Åtgärder

Information

2 responses

11 09 2010
Cattis

Kunde inte sagt det bättre själv!

11 09 2010
Irene

Nä det kan inte jag heller, mycket bra skrivit. Jag har redan lämnat min röst och hoppas att alla som har röstplikt gör sin röst hörd.

Kommentera

