Strax före panikattacken

18 09 2010

valleta

Image by LANZATE via Flickr

Det rusar i mig. Svindel och jag står på tröskeln till paniken. Som om tiden går fortare, som om att jag måste andas ytligt och häftigt. Försöker hitta balansen, ro och frid men finner bara ånga. Som ett djur i bur, går från rum till rum, försöker, försöker. Värk i kroppen, värk i själen. Längtar efter någon men vet inte vem. Någon som finns där ute, i universum, i allt som är utanför mina fönster.

Jag vill bli vi men när jag är vi vill jag bli mig. Prominenta känslor som jag hänger upp på väggen som tavlor och konst. Men varje gång jag fått ordning på inredningen av mitt liv tröttnar jag, söker nya känslor, nya tankar. Lägger de gamla på hög och tror att de försvunnit. Men de knackar på, vill in igen.

Nu vill jag explodera. Går i tusen bitar, slänger mig själv i tusen famnar. Kramar mitt bröst och söker bröst att vila vid. Inget finner jag.

Åtgärder

Information

Kommentera

