Hymn till mig själv

24 09 2010

Det vore lätt att vara tyst. Det är väl så man ska göra. Vara tyst och inte säga något. Orden blir pinsamma, orden spelar roll. Det har sagts till mig, från två nära personer, att jag anser mig vara bättre än andra. Kanske är det så. Jag vet inte. Men om att säga vad man tycker är att anse sig vara bättre så är det väl så då. Tystnaden är det farliga. Det är tystnaden som dödar. För det är ju så, i mitt liv, att jag kan se en klar linje mellan en röst och ett mord. Kanske är det väl svartvitt? Det gör det inte mindre sant för att det är så då.

Med en dåres envishet fortsätter jag slåss. Problemet är väl att jag slåss mot hat. Slag och hat går hand i hand och någonstans får man välja. Att slåss mot hat är svårt. Visst kan man välja tystnad. Men det har sällan visat sig så framgångsrikt. När människor anser att jag är pinsam beror det nog mest på att man själv anser sig vara pinsam. Jag väljer att se det så. Det är mitt val. För mina ord baserar sig på en känsla. Att känna är fel verkar det som. Man ska acceptera och vara snäll och alla ska kramas. Jag kramar inte.

Så är det bara.

Åtgärder

Information

2 responses

25 09 2010
sara

Make Tea Not War 🙂

25 09 2010
WoB

Sant så sant. Önskar jag vore lite mindre hetlevrad och lite klokare. Thé passar nog utmärkt just nu.

Kommentera

