Ska det vara så svårt att förstå?

24 09 2010

Jag somnar och vaknar och somnar igen. När jag och hunden går ut är det varmt. En varm höst i ett kallt land. Det jag ser är inte det samma som är. I världen som är utanför finns alla, på en och samma gång. De som valt att vara här och de som valt att födas här. De som valt att födas här ser det som sin rätt att göra vad de vill, så länge de är födda. De anser sig vara något annat. Något bättre.

Jag när min avsky. Det är inte svårt. Den liksom bor i mig och jag själv blir lika fel. För nog är det svårt att vara kännande i en värld som tänker beräknande. Men någonstans måste jag kämpa för min rätt att få finnas. Någonstans måste jag få rätt att vara fel. Tiden för ironi och humor och vara svår är över. Om jag inte ställer mig upp och säger vad jag tycker kan jag inte leva inuti mig. Jag bryr mig inte om de som inte bryr sig.

Mitt blod är en mixtur av olika kulturer. Jag är frukten av invandring. Hur ska jag kunna vara tyst när man anser att jag är fel?

Åtgärder

Information

Kommentera

