Tänk om.

24 09 2010

Hör du hur många gånger jag använder ordet jag här i bloggen? För den handlar om mig. Den är ett levande väsen där jag blandar fiktion med fakta. Den är ingen dagbok, kanske ljuger jag hela tiden? Kanske är den bara bluff och förlåtelse? Kanske är den inte vad du vill den ska vara, ett rop på hjälp. Jag har tagit mig in i dig. Håller dig hårt, för du vill inte vara i någons våld men här är du. genom att läsa avyttrar du dig det du säger.

Kanske är jag ond. Kanske är jag något jag inte säger mig vara. Kanske är kanske ett ord, men inte riktigt. Kanske är jag bara en påhittad figur. Kanske finns jag inte. Kanske är kanske något som inte kanske är. Man ser inte längre vad som finns. Man ser ingenting. Man finns inte.

Du vet, när du läser en bok är ju inte författaren en i den. Författaren är just det. Någon som hittar på. Tänk om jag hittat på allt? Tänk om mitt liv inte är sådant du läser, utan något jag lever? Tänk om du är lurad och försvillad? Tänk om tänk. Tänk om.

Eller så är det så här. Men det vet ingen. Orden som rasar är kanske delar av något som faller.

Alldeles utanför flyger hela livet förbi.

Åtgärder

Information

Kommentera

