Imovane och vara vuxen.

25 09 2010

Bästa sättet att döda andarna i huvudet är att städa. Plocka, rengöra. Få saker på sina platser. Allt medan varje bok faller på rätt plats landar det något i skallen. Tankar och ideologier vänds till rätt plats. Samsas istället för att bråka med varandra. När jag torkar diskbänken glänsande ren blir det lite lättare att andas. Inte så hysteriskt. Lättare att leva. Gladare tankar bryter ut i bröstet. Änglarna gråter inte längre, de led men nu leder de.

Kanske kan man vara som folk, vatten vin och tysta ord. Eller så bryter det ut igen. Jag vet inte, hur ska jag veta? Just nu är jag safe. Söker upp det tysta och fina. Ändå hycklar jag nog mest. Av alla.

Åtgärder

Information

Kommentera

