När giftet går ur

25 09 2010

Alltså. Läget är som följer. Min galenskap är total. Hela kroppen värker, vill söka sömn med finner ingen vila. Lägenheten börjar sunka till sig. Jag gömmer mig från världen.

Så finns det bra en sak att göra. Resa sig och ta kontroll över sig själv. Något annat är inte aktuellt. Jag har gjort det tidigare och jag kommer göra det igen. Om jag bara lyckades klura ut hur faen jag ska göra. Att protestera på torget i morgon är ett steg åt rätt håll. Faktiskt göra något istället för att slita sitt hjärta i tu över saker som händer.

För det är ju lite så. Jag sliter och river och gapar och ställer till, jo, du vet, det där helvetet jag är så förtjust i. Bränner ut mig själv på absolut ingenting. Sätter eld på bröstet och kräks ut allt jag känner utan att tänka. Vettiga resonemang är jag inte man till. Det är fulla spjäll. När jag skriver, som nu, så tänker jag inte. Jag bara radar upp orden som de kommer ut. Censur är inget som existerar. Det är därför jag aldrig, någonsin, tar bort något jag skriver. Även om det är fel och fult och elakt eller mesigt eller snällt så måste jag stå för vad jag tyckte precis då.

Jag vet folk som skriver saker på fejan och sedan tar bort dem. Som om det man skrev inte funnits. Jag läser bloggar som är noga övertänkta och där man i efterhand tar bort det man tyckte. Hur fan tänker man då? Om man inte kan stå för vad man säger så kanske man inte skulle sagt det från början

Äh, det blev rörigt nu. Men det är så det är.

Åtgärder

Information

Kommentera

