När stormen lagt sig.

25 09 2010

RAW PÅ COMEDY LOUNGE

Image by henke via Flickr

Jag ägnade gårkvällen åt rannsakan. Eller, fel, jag fick på käften så det smällde ordentligt. Min kära äldsta son får mig alltid att tänka till. Jag vet inte hur han gör, men i den där späda kroppen bor en kämpe utan dess like. När jag yrar och skäller och gapar och ställer till det helvete jag så gärna gör så tittar han på mig och säger alltid något som får mig att stanna upp. Hur han gör är för mig totalt omöjligt att svara på. Jag vet inte. Men jag vet att jag ofta skäms när han påpekat uppenbara brister i min personlighet.

Efter det så ägnade jag mig åt humor. Youtube är fullt av roliga kloka saker. Människor som säger det jag känner men gör det på ett sätt som får en att tänka, inte reagera. George Carlin, Magnus Betnér, Robert jäkla Gustavsson. Shyffert och alla dessa som gör livet lättare att leva.

Jag skrattade och nog fan grät jag lite. Som vanligt full av förakt för mig själv och min jävla enkelhet. Sömnen uteblev, inget fungerar just nu. Det är som att gå i någon sorts terapi utan att ha någon terapeut. Förresten missade jag min förra session. Bara en sådan sak. Så klokt att missa det just när man behöver det som mest.

Idag ska jag inte göra något. Alls. Det ska bli mig ett nöje att göra precis ingenting. Koppla bort tankar och känslor och bara vara sönder och sökande men tyst.

Åtgärder

Information

Kommentera

