När man tar ställning.

26 09 2010

Allting som ni gör kan jag göra bättre

Image via Wikipedia

Det är dags nu. Att göra något av alla mina antipatier och aggressioner. Något vettigt. Jag har ännu inte lyckats klura ut vad det är jag skulle kunna bidra med, men något måste jag göra.

Idag var jag med i den oerhört vackra tåget som gick genom staden och ropade: Inga rasister på våra gator!!! Äntligen kände jag lite mindre ensam i min besvikelse. Det gick upp för mig att jag inte är ensam över att bli förbannad när rasismen stiger in i riksdagen. Jag är inte ensam om att vilja göra något. Någon konstruktivt. Inte något som förstör och förtär utan som smälter bort det fula och kletiga sätt som en del människor har tagit till sig.

Det räcker att läsa partiprogrammet, SDs förklaring, där man finner att de inte vill tillåta att svenska människor gifter sig med ”andra etniska grupper”. De vill försvår det så mycket som möjligt. Är inte det rasism så vet jag inte. När man delar upp människor i olika etniska grupper och säger att vissa människor är på ett annat sätt bara för att de är födda i ett visst land.

Man kan kalla SD ett missnöjesparti och det är ju sant. Men man måste även se vad de egentligen har på agendan. Deras partiledare säger att han vill ansvar. Han kan tänka sig att medverka till de andra partiernas program så länge han får något tillbaka. Han säger alltså att han inte tänker något om något förutom att minska invandringen. Han är totalt opålitlig, hur friserad och glad han än ser ut.

Något måste hända. De andra paritierna måste börja ta ansvar och inte gömma sig i frågan. De kan inte ta över agendan. Något måste hända, något som inte baseras på våld och agression utan helt enkelt på politik och organisation.

Jag vill vara med där.

Det är dags att börja bygga broar!

Åtgärder

Information

Kommentera

