I väntar på stormen

29 09 2010

Än så länge är det alldeles tyst i mig. Jag bara väntar på att det ska bryta fram. Sorgen, tårarna. Raseriet. Men än så länge finns det inget. Bara en enda stort hål. Jag vet att det kommer fyllas av allt det jag väntar på. Men än så länge dricker jag kaffe och röker och tittar på nätet. Det finns en liten notis i Bt att mannen som varit saknad sedan igår vid lunchtid och som man med helikopter och hundar letat efter är död. Inget mer. Bara det.

Min allra bästaste vän, min alldeles egna älskade Sami är död. Vi som alldeles nyss återfann varandra efter 20 år. Vi som satt i solen och pratade om gamla och nya tider. Vi som kunde förstå varandras ångest och depression. Vi som överlevt.

Nu är han borta. Valde att avsluta. Det sägs att man får frid i döden. Jag hoppas innerligt att han har frid. Äntligen efter 40 år.

Jag väntar på stormen.

Sami 1970-2010

Åtgärder

Information

4 responses

29 09 2010
puffan78

Beklagar sorgen… 😦

29 09 2010
WoB

Tack, men än är det ingen sorg. Bara en oändlig tacksamhet för att jag fick vara hans vän.

29 09 2010
Björn

Vila i frid Sami!

29 09 2010
WoB

Äntligen har han fått frid. Inget jordiskt kunde ge honom det. Hur vi än försökte.

Kommentera

