Skevt.

5 10 2010

Saker falcon.

Image via Wikipedia

Vissa saker i livet är svåra att förstå. Själv undrar jag över så jäkla mycket att det ibland blir överhettat och kaos. Ut kommer bara fula ord och fula tankar. Tillfällen när jag slår alla rekord i att hyckla genom att skälla på andra människor för att de gör saker och då jag glömmer att jag själv gör precis samma sak som de som jag skäller på.

Men nu så undrar jag mer över enkla saker. Som varför det kommer sig att min vän försvann bara ett halvår efter att vi återfunnit  vår vänskap och dessutom fördjupat den? Någonstans tickar en tanke på att det var mitt fel. Kanske hade karln klarat sig utmärkt och mått bättre utan mitt sällskap. Men det låter snurrigt även för mig. Trots det så finns tanken. Eller snarare känslan.

När mörkret faller så tidigt som det börjar göra nu så dyker det upp rätt så många konstiga känslor. Min själv flyr mörker. Den ryggar tillbaka och söker närmaste ljuskälla. Men återigen, jag är inte olycklig längre. Bara instabil.

Åtgärder

Information

Kommentera

