Lufthunger

15 10 2010

Johan Wihlander vid några avläsningspaneler i ...

Image via Wikipedia

Jag somnade på soffan. Platt fall. Såsom klubbad av livet. När hunden Dipp började skälla som en galning på brevbäraren vaknade jag. Förvirrad och med en känsla av att blivit försmådd. Ensamhet och hunger. Knappt några pengar och med en aptit på mer sömn. Det finns inte nog med sömn i universum för att mätta min lust att sova, drömma, vara bortkopplad från er alla. Man kan snurra runt i staden på jakt efter något man inte vet vad det är. Eller så lägger man sig tillrätta i soffan och sover.

I hallen står min resväska kvar där jag lämnade den igår. Då när jag kom hem efter några dagar av tankemässigt kaos och kroppsarbete. Kanske borde jag packa upp ur väskan och lägga undan de kläder och saker som finns i den. Men jag orkar bara inte ens tänka längre än att just tänka på det. Ute skiner solen och nog känner jag att lite frisk luft skulle vara bra för mig. Så kanske ställer jag mig i skorna och går ut. Fast först ska jag bara sova lite till. Slumra och vaggas i världsdaltets famn. Titta på de bilder som hjärnan målar upp på insidan av mina ögonlock, då när inte synen stör.

Sedan, efter allt det där, ska jag leva.

Åtgärder

Information

Kommentera

