En sån dag

25 10 2010

Frustration. Det är känslan för dagen. Något jävla apskaft har stulit min moped som stod precis utanför porten, på en gård med bara en infart. En låst moped som inte hade vare sig  bensin eller olja i sig. Hur faen har de kunnat stjäla den utan att någon sett något? Det är ju liksom inte bara att knata iväg med en moped under armen? Så det irriterar mig och hela jag är sur som ättika.

Men, solen skiner, livet rullar på. En moped är ju egentligen inte något viktigt i det stora hela. Så jag försöker finna någon sorts ro i kroppen. Likt förbenat så är jag full med en känsla av att inget blir som jag vill idag. Det är lite för kallt, lite för mörkt lite för tidigt och jag är lite för trött. Hunden drar i kopplet när vi är ute och går och smöret är nästan slut i kylskåpet. Jag hittar ingen bra musik att lyssna på och är inte sugen på något att äta även om jag är hungrig.

Man har sådana dagar, insprängda i livet som fett i en julskinka. Eller snarare i en karreskiva. Omöjligt att inte få i sig när man äter. Det är nog bäst att ta en promenad ut i skogen tvärs över Viskan. Gå fort och på det där sättet som gör att svetten spränger fram i pannan och rinner längs ryggen. För att döva känslorna i sig. Innan jag exploderar på något eller något helt i onödan. Andas in barrdoft och få mylla under skorna. Fast då kommer jag väl bli tokig på att skorna blir smutsiga. Det bara är en sådan dag idag. Ingen plats för poesi eller lycka eller ens olycka. Bara frustration.

Jävla tjyvar!

 

Min stackars Gula faran som är på avvägar.

 

 

Åtgärder

Information

One response

26 10 2010
puffan78

Verkligen tragiskt att man inte kan få ha sina saker ifred. 😦

Kommentera

