I förkylningens tambur finner du mig

2 11 2010

IMG_0669.jpg

Image by Gadjo Cardenas Sevilla via Flickr

GHAAAAAAAH! Jag blir tossig. Uppvarvad som en liten durecellkanin men utan lust att göra något alls. Ute är det grått, på tv finns inget som är kul. Jag har ingen ro att läsa och all musik är tråkig. Dessutom börjar jag bli förkyld. Den där oerhört fula känslan i halsen, ett kli som blir en liten pyttesmärta när man sväljer. Så jag sväljer väl inte då. Vägrar svälja. Fan, jag måste svälja.

Näsan rinner inte. Inte än. Den bara droppar små, små droppar snor i näsborrarna vilket gör att jag måste snörvla hela tiden. Huvudet värker och jag har druckit för mycket kaffe. På tal om dricka vore det gott att bli tankad. Nä, inte tankad. Full. Fast det orkar jag inte reda ut i morgon så det får bli det med.

Dessutom börjar det fan redan mörkna. What! Mörkna redan? Förbannade mörker som blir allt tjockare ju längre tiden går.

Dessutom vet jag inte om jag har ont i tänderna eller om det är halsontet som spökar. FATTAS bara en riktig förkylning med. Som spiken i kistan. Vinterkistan.

Önskar jag hade ro att bara bädda ner mig. Men ingen ro finnes här. Inte ens årorna till att ro med.

Fuck it.

Åtgärder

Information

One response

4 11 2010
Junie

Är det detta som är mani, tro? 🙂 Eller hypomani?

Kommentera

