Medan tiden bara går och går.

25 11 2010

Joy in blue...!!!

Så är jag sittande här då. Strandat i tiden. Tänker på att jag borde städa, så jag duttar lite här och duttar lite där. Helt enligt min diagnos. Får allt och inget gjort. Jag följer SJs hemsida noga. Tittar gång på gång så att tåget med damen är på väg. Det är det. PÅ väg. Inte framme, inte än. Inte på långa vägar. Hon skulle ta med sig capo till gitarren och sig själv. Märkligt. En gång, för rätt så länge sedan, sade jag föraktfullt att internet absolut inte är en plats för kärlekens spel. Jag hade visst fel. Missförstå mig inte nu. Vem vet vad det blir av det hela? Inte jag. Men hon verkar precis lika galen som mig, vilket kanske är ett dåligt tecken, eller så väljer man att som vi se det som något som gör det hela desto bättre.

Vi får se. Innan jag vet mer så väntar jag. Funderar på att röka, vill dricka kaffe. Men kaffet är slut och jag kan inte bestämma mig om jag ska ta mig till affären före hon kommer eller efter. Hur jag än bestämmer mig så får jag inte det att stämma, det jag be-stämt. Kanske borde jag göra andra saker i livet än att sitta här och vara en sådan kverulant. Men jag kommer mig inte för. Som alltid när livet blir svårt, och det är svårt att vänta, så tar jag min tillflykt till skrivande. Att vänta ligger inte för mig.

Jag vore en kass astronaut.

Åtgärder

Information

Kommentera

