Kärlekens lov

27 11 2010

A 19th century Talar would be situated central...

Image via Wikipedia

Orden som faller blandas med stjärnornas missuppfattningar. Röster som talar förbi, själar som söker men är drabbade av känslan av att man inte är värd att älskas. Slår bort det som kallas förnuft och talar rakt in med tankar, känslor, hjärtan som blöder och kyssande munnar. Tårar som blandas med saliv och ivriga tungor. Kärlekens innersta hemligheter som vecklas ut, framkallande av fara för andens friskhet. Det är inte lätt att älska sådär hårt och brutalt. Smaken av mjölkdrinkar och svett. Den där desperata rädslan för vad man själv sagt och vad kvinnan just viskat i ens öra.

Kanske ska det vara så. Att eufori ska blandas med rädsla. Med höga tankar om att kärleken skall vara för evigt, kanske längre än då. Slipp då säger hon. Skit i det då säger jag. Dörrar som stängs och öppnas igen. Vakna vid trötthetens land, ändå fullt medveten. Medveten om och vara medveten igen. Hon är som eld och vatten och sjöars friskhet, ett barns tankar i en kvinnas kropp. En flickas kropp i en kvinnas liv. Så unga ögon, sån glimt i hjärtat. Sprudlande ord som faller och stiger. Hon gör iordning mitt badrum och jag blir fan nästan religiös av tacksamhet över att efter alla dessa år, i skuggan av livet, finna mig mitt i morgonsolen.

Jag älskar henne.

Åtgärder

Information

Kommentera

