När saker spricker och helas

30 11 2010

IMG_5992

Image by Keshia Chante via Flickr

Livet blir väldig sällan vad man vill det ska bli. Det är oftast inte ens något man vill ha. Just nu så pissar jag blod i själen. Hela organismen skriker om hat och att sparka sig själv trött långt i skogen, bli full och somna i en bäck och hoppas att inget någonsin blir bättre än det var. Bara för att straffa mig och hela jävla världen.

Men så finns hon. Hon som vaknade och såg ut som att hon hatade mig och sitt liv och ville åka hem för att jag skrattade åt livet. Hon som såg på mig, efter att hon fått prata av sig med väggarna. Hon som lyfter mig upp ur den skit som ibland är mitt liv. Hon som är tacksam för att jag bara kan ge henne potatismos och mina skulder. Vi pratar om att inget är för evigt men att vissa saker stannar kvar. Vi pratar om att livet är så jävla orättvist och när vi pratar så finner jag något lugn igen. Något hopp. Slutar känna att hjärtat bara bankar och slår och blodet brusar i skallen över att jag faktiskt, på riktigt, tycker att jag fått något som jag inte är förtjänt av. Något jag inte borde fått, något som ingen sade skulle komma. Kvinnor som rövknullat mig och det som är jag och som sedan säger att det är jag som gjorde fel genom att gå sönder.

Hon, hon som är så vacker att jag inte kan sluta titta, ens när jag egentligen bara vill blunda och kasta ut henne innan jag gör sönder henne ännu mer än hon redan är. Hon som gav mig kärlek i natt, sin kropp och sin själ. Hon som säger allt det där förnuftiga som ingen annan sagt till mig någonsin. Jag är kär, så förbannat kär och så förbannat förbannad. Rädd och osäker. Jag får ont i magen över att tänka att jag inte under en hel livslängd kan ge henne vad hon ger mig på en sekund. Jag får ont i själen över att vara förbannad. Slutat tvätta själens smutsiga byk.

Jag har alltid gett allt i kärleken. Jag säger inte att jag varit rättvis eller snäll eller ens trogen. Men jag har plöjt ner mitt hjärta så förbannat många gånger. Det enda jag skördat är skit. Ren dynga, smutsig jävla dynga. Så vem är jag att vara lycklig nu? Det känns som att jag vill kräkas. Kanske är jag bara sjuk. Sjuk, sjukare, vansinnig och tokig och elak och förbannad och sur och tvär och överlägsen och förbannat ovärdig. Så är det nog.

Men ändå så tittar hon på mig. Smeker min nacke och rygg. Tar mig i sig och väntar på att jag ska säga något som betyder något.

Förvirring. Så förvirrad. Det är mycket som står på spel nu. Det är livet som står på spel. Jag tror inte jag klarar ett misslyckande till. Jag kommer brytas ner och förtvina och bli ett tomt skal om jag inte kan få detta att vara något som spelar roll.

Så jag är rädd. Så förbannat rädd. Så förbannat orolig, så lättsam och tvivelaktig horaktigt jävla svekfull. Det bor inget gott i mig just nu. Det är smältande lava och stenhårda klippor. Gult blod och kanske bara doften av svavel är det jag kan erbjuda. Är jag kanske det som är fel med hela jävla mänskligheten? Troligen. Allra mest troligt är det så. Maybe perhaps. Yes no, fuck.

Hamrar och gråter och lyssnar och tänker och vet fan inte hur jag ska göra för att göra henne lycklig. Jag kan inte det. Jag har inte det i mig. Det finns inte i mig. I mig finns det inget hon bör få eller ha. I mig är det tomt.

Ändå älskar jag så förbannat mycket att jag försöker vända ut och in på mig för att kunna ge något. Om det så bara är salta tårar.

Så just nu så är det lite kaos i mig. Kanske är det medicinen som jag nyss börjat med som fuckar upp mitt inre? Kanske är det känslan av att vara älskad? Kanske är det bara känslan av att älska. Kanske är det allt det där. Plus att jag fan inte har pengar nog för att ens köpa en använd kondom på Tradera. Kanske är det allt. Troligen.

Men trots allt det där. Kanske just för det så är jag förbannat lycklig.

Åtgärder

Information

Kommentera

